søndag 15. desember 2013

Fred

 
Det vil komme tøffe dager.. Dager der du mister motet, lysten og viljen.
Det vil komme dager der du egentlig tenker at det ikke nytter og ingen ting vil noensinne bli bedre.
Det vil komme dager er du er så ensom at du er sikker på at det ikke finnes noen i hele verden for deg.
 
 
 


Men disse dagene skal passere, noen i stillhet, noen mens vi roper å skriker.
 
For slik er livet, du skal kjenne at du lever.
Og vil du ha noe så må du jobbe for det.
Enten det er barn, jobb, kjærlighet, kropp eller hva det nå måtte være som står på lista.
 

 
 
Den siste tiden har vært blytung, både på skolefront og i privatlivet.
Det å sitte å lese til ernæringsutdanning hjemme ved sitt eget kjøkkenbord, muttputt fuckings alene hver en bidige dag er noe ren dritt.. Now you know.
Jeg har lest hjernen sår og rompa fri for fett, bokstaveligtalt.
 
 
Jeg har grått, kjeftet, ropt og gitt opp hele lesinga både en og to gang. (100..)
Så har jeg tørket tårer, ryddet vekk bøker og pakket fortvilelse inn i papir og gått i barnehagen og hentet Sebastian. For det er det vi gjør, nå når vi er voksene. Vi tar oss selv i nakken og setter på smilet. Vi jobber hardt og målrettet for det vi vil ha. For å gi våre barn den beste hverdag de kan få.
 
For meg er saken grei.
Jeg har fått en "gave".
At nav har jeg fått tre år. Tre år på å skaffe meg en utdannelse, tre år til å sette meg selv i stand til å forsørge mitt barn.
Og med det i minnet, jobber jeg ræ*a av meg.
For det finnes ikke noe som er mer verdt å jobbe den av seg for!
 
 
 
 
Å nå er eksamen tatt, resultatet vil komme om 3-4 uker.
Men jeg vet at jeg står. Jeg vet at jeg har gjort mitt beste, for oss.
 
Og om et halvt er jeg ferdig, bare 5 måneder, en eksamen og en bachelor oppgave igjen til jeg kan si at jeg har en bachelor i ernæring.
Med kunnskap til å hjelpe syke og frisk, unge og gamle, gravide og ammende. Men kosthold, kostoppsett og veiledning. Til å hjelpe personer som sliter på en riktig vei til et sunnere og bedre liv..
 
 
Men først skal vi ha ferie. Vi skal være mamma og Sebastian.
Bare kose og ta oss god tid hver dag. Til lek, moro og kos.
 
Nyte tiden med den fineste familien og de beste vennene.
 
Puste ☆
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer: