lørdag 28. desember 2013

Prioriteringer.

 
Er du god på å prioritere?
 
Prioriterer du deg selv, barn, familie, venner, venner som kommer hjem til jul?
Prioriterer du å være Sosial, trene, få frisk luft, spise sunt; men koser deg i julen?
Prioriterer du å være i familieselskap, rekke julelunsj med jentene, få barna på juletrefest?
 
Prioriterer du riktig?
 
Evt..
 
Kan du si nei?
 
 
 
 
Jeg sir mye ja. Javisst skal vi komme på besøk, jaaa jeg rekker lunsj i byen, jaaada det er ikke noe problem å jobbe litt mer, selvfølgelig har jeg tid til å lage 20 kostholdsoppsett midt i eksamenstia!
 
Men jeg har ikke det.. Ikke egentlig.
 
Så når julen kom, og jeg hadde avtalt lunsjer, skravlekvelder, familiekaffe, besøk, fest på kveld osv..
Så ble det bare tull.
 
Det smalt så det sang og julaften på kvelden måtte jeg rett å slett bare grine litt av utmattelse. :p
Så da ble også alt annet avlyst!
 
Det eneste jeg og Sebastian har gjort er å ligge på sofan.. Å bygget lego (gaaad, så mye lego unger får til jul...)  Sebastian har vært en tur hos bestemor Monica og en tur hos bestemor Ragnhild & bestefar John, da har mor prioritert trening.
 
Å da gikk det fint.
For vi må si nei. Vi må velge ut hva som betyr mest.
Og for meg betyr Sebastian mest. Og det at jeg klarer å stå opp grytidlig, leke med lego, herje, kjøre racerbilder, se samme filmen 2-3 ganger om dagen og fortsatt være blid, smilende og hyggelig ;)
 


 
 
Mitt nyttårsforsett i år blir at jeg skal være flinkere til å prioritere.
Flinkere til å velge bort ting som bare sluker tid og energi, flinkere til å si nei til folk som egentlig ikke vil meg noe godt. Å flinkere til å leve i nuet og ikke bekymre meg s mye over ting jeg ikke kan gjøre noe med akkurat nå uansett!
 
 



 
 
Nå har Sebastian dratt til sin far for å ferie nyttår der..
Så i kveld blir det feiring av bursdag med de fineste folka jeg vet om. <3
Venner & familie!
 
 
 
 
 
Fortsatt god jul!
 
 


Ingen kommentarer: