tirsdag 8. oktober 2013

Hjertesukk fra mor..


Det finnes ikke større glede på jord, enn gleden over å bli mor.
Denne lille perfekte skapningen som gir så mye lykke.




Sebastian er nå blitt stor gutt, 3 & 1/2 år. En vakker ung mann med hodet fult av tanker og spørsmål.
Han er høyt og lavt til en hver tid, snakker konstant og har et energi nivå som jeg aldri har sett maken til.
 
 
 
 
Dette med energi og mye fart var noe vi merket tidlig, å det har kommet mang en spøk om ADHD og andre ting. Som oftest i en munter tone og med et smil.
 
Men noen ganger, er det noen som kommer med kommentarer som riktig stikker i morshjertet.
"sitter han aldri stille" "for et bråk" "herregud for en liv" eller noe så dumt som " ja sånn går det når du ikke hører å sitter i ro" (når han har slått seg. Alle sagt i en sur oppgitt tone med et lite hyggelig blikk.. Å jeg kan ikke annet enn å tenke Seriøst? Hvordan var du når du var tre? evt dine barn?
 
 
 
 
Ja det er mye bråk, ja det går i full fart og ja.. det ender noen ganger med knak og fall og en tåre eller to. Men han er tre.. soon to be fire. Det går seg til.
 
 
 
 
Om mottoet er barn er til for å sees ikke høres så må du/dere nok gå en omvei om vårt hjem, for her råder barnet, med latter, racerbiler, skråk og skrik. Og for meg er det en helt perfekt hverdag. Jeg har rett å slett gjort meg for vane å unngå tilstelninger der bikk og kommentarer kommer, uansett om det er kafe, familie sammenkomster der jeg vet de kan komme eller offentlige arrangermanger.
 
For mitt barn er ganske så lik sin mor.. og sin far.. Han har så mye energi at han må gå løpe, hoppe, springe og le. :) Og takk gud for det. Tror dagene hadde blitt kjedelig ellers <3
 
 
 
 
 


Det er bare et perfekt barn i verden,
og hver eneste mor har det. 
 
 
 
 


 

6 kommentarer:

Ann-Ingeborg sa...

Så fint sagt Ina! Hev d over alle kommentarar du finn støtende! :-)

Muffylove sa...

Takk Ann-Ingeborg!:) Æ gjør mitt beste :)

Renata sa...

Sånne folk kan ta seg en bolle! Har også fått høre at barn ikke skal høres, barn skal ikke ha leke i stua osv. Veldig enig med det du skriver :) Og Seb e skikkelig søt!

Muffylove sa...

Takk Renata :)
Folk har en tendens til å ikke tenke før de prater.. Så er det vist bare opp til oss foreldre å heve oss over d. :) Godt å høre at det jeg ikke er alene hvertfall. :)

-trine- sa...

Æ har merka mæ en ting som mamma til en jente...når vi har gutte besøk her e støy nivået myye høyere enn til vanlig! ;)
Alle barn e forskjellig,noen roligere enn andre..og alle har hver sine behov.
Syns det e trist hvis du opplever negativitet for at gutten din e aktiv..sånn bør det ikke vær.
Barn e barn..og barn skal skape liv og røre!
Klæm til dæ fra mæ...ha en fiiin mandag! ;)

Muffylove sa...

Takk Trine :)

Ja la barn være barn, kordan skulle nu dagan vært uten latter, skrik, rop og sang. <3 Klem