torsdag 21. november 2013

Pust ☆

 
 
Som alenemor & student blir det minimalt med fritid.
Dagene flyr til lesing, trening, jobbing, notering, pusting og pesing.
Og midt oppi panikken om at "jegkommerdafanikketilåståpådennehelsprødusteeksamen" så skal jeg være avslappet, rolig og trygg for Sebastian.
 
Øhm..
 
 
Vi setter oss uante mål, store og små, lesser de opp på skuldrene og springer av sted.
1 million ting skal rekkes før midnatt, og rakk du det ikke så skriver det seg jammen meg opp på neste dags liste i stede.
Er det rart vi er utslitt av stress, har depresjoner og blir sykemeldt..
 
 
Så da når Marit nevnte denne...
 
 
Om jeg kunne leve livet mitt på nytt, ville jeg sørget for å gjøre flere feil.
Jeg ville ikke prøvd å være så perfekt, vile slappet mere av.
Jeg ville vært enda dummere enn det jeg har vært, i virkeligheten skulle jeg tatt svært få ting på alvor.
Jeg ville vært mindre hygienisk, tatt flere sjanser, reist mer, kontemplert flere ettermiddager, klatret opp flere fjell, svømt i flere elver.
Jeg skulle dratt til flere steder jeg aldri dro, spist mer iskrem, og færre vitmainer, hatt flere ekte problemer og færre innbillte.
Jeg var en av disse personene som lever oppmerksomt og produktivt hvert eneste minutt av livet.
Sjølsagt hadde jeg lykkelige øyeblikk.
Men hvis jeg kunne vendt tilbake til livet, skulel jeg sørge for bare å ha gode øyeblikk, fordi det sies at livet er lagt av øyeblikk..."


 
 
Så tenker jeg at den passer bra, og absolutt er noe å ta til seg. ☆
 
 
Det å bli mamma er uten tvil det beste i mitt liv :)




Ina



2 kommentarer:

Josh and Osa =) sa...

Kjenner meg sa igjen i den der Ina! :) Det er litt ekstremsport a vaere mammastudentkonekokkrenholdersupervennsjafoersportymusiker og ikke minst se litt mindre en avskrekkende ut.. :) Bra innlegg om aa senke standarene litt, takk :)

Muffylove sa...

Hei Åse Birgitte :D
Ja vi må prøve å ikke slite oss helt ut nå i eksamenstiden. Holde skuldra der de skal være å puste både inn og ut ;)

Klem