søndag 16. oktober 2011

...

Vet jeg har venner/lesere som synes det er bedre å stikke hodet i sanden å late som ingen ting,men nå synes jeg dere skal oppdateres litt..

I magasinet til dagbladet lørdag 15 oktober..
Der står det om de stakkars utskjelte pelsoppdretterne..
Som har det så trasig fordi de blir utskjelt,hatet og jaget..

"Mine to barn tør ikke si til folk hva jeg jobber med.."
Jon Arne Norgang..

12 august 2011er mattilsynet på inspeksjon på på et minkanlegg med 20 000 mink i jæren.
To levende mink blir funnet i en fryseconteiner..
RUTINENE har sviktet..
derfor mink i fryseren...levende.. OBs.. :P

Hjemme i stua sitter Jon Arne Norgang å forteller om at medieoppslagene går inn på pelsoppdretterne,
det sliter på de..

Velll..

Da kan han jo ta et par timer fri i fryseren spør du meg..
Så får han se hvordan det er å kjøle seg litt ned å tenke på saken..

Jeg er i mot pels.. Meget!

"NENT mener at hold og avlivning av dyr kun for å benytte seg av dyrets pels ikke er forenlig med god dyrevelferd, da pels i dag ikke en nødvendighet for å kle seg mot kulde"
- Den nasjonale forskningsetiske komite for naturvitenskap og teknolog, 2008

Syns det er rein IDIOTI at fordi noen skal pyte den kalde ræva si på byen så skal noen stakkars millioner mink rev ol lide i flere generasjoner..

Innrømmer glatt at jeg ikke ser forskjell på falsk eller ekte.. å det tror jeg nå egneltig ikke de fleste av oss gjør.. men fya fan da.. tanken på at du kler på deg en dau rev som har hatt et helt gruuusom liv,det sier litt om deg.. :P

Å har du arvan sier du? jammen daaaa..
Da hiver du den på sangthansbålet å sir deg ferdig med den.. sånn er det med den saken..

"Dagens pelsdyrhold er basert på hold av aktive rovdyr i små nettingbur. Driftsformen betyr at dyrene ikke får tilfredsstilt naturlige adferdsbehov. DNV mener derfor at tiden nå er moden for å vurdere avvikling av pelsdyrholdet i Norge. "
- Den Norske Veterinærforening, 2009

 Det står svart på hvitt, "Pels er ikke lenger nødvendig mot å beskytte seg mot kulde", man har for lengst oppfunnet fuskepels, og vi er alle i dag FULLT opplyste om at dyr på pelsfarmer ikke har det bra! Så da spør jeg meg; Hva får mennesker idag til å FORTSATT støtte slike grusomheter? 

På pelsfarmene blir dyrene trykt inn i små nettingbur, på en revefarm har en rev som sitter alene HELE 0,8m2 å bevege seg på!

OG HØR PÅ DETTE DA DERE; 1.januar 2009 var myndighetene så humane at de påla alle burene å inneholde et "aktivitetsobjekt", enten en pinne eller gammel sko osv! JEESES, ja det var snilt, nå har de det sikkert helt topp!

Nei fy fan.. Mener helt serriøst at de som går med pels burde skjemmes!


Hvis du er imot at dyr misshandles så er du ganske enkelt i mot pels..




Som Christine Koht sier:

Klær skal være glede,ikke dyreplageri!



    










3 kommentarer:

Ann Kathrin sa...

Helt enig!!

Muffylove sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Muffylove sa...

Bra. Så får vi bare håpe flere tar til vett-.. :)