søndag 29. juli 2012

Dagen derpå!

Lørdagen ble fylt med fyll og fanteri.
Hadde en kjempe fin kveld her hjemme med gode venniner før vi tok turen ut på Opticom for litt dansing. Alt i alt en bra kveld,men det ble et litt for stort inntak av alkohol for min del.. :S¨



Når vi drikker alkohol så begynner ruseffekten å sige etter ca 30 min, når blodet begynner å frakte alkoholen fra magesekken og tarmene til cellene i kroppen.
Det kreves store mengder energi for å forbrenne alkoholden og kroppen tappes også for b-vitamin fordi disse brukes til å forbrenne alkoholen.
Alkohol virker irriterende på magesekken å gjør at det produseres mer magesyre enn normalt. Blodårene utvides og vi kan føle oss varme (ubehagelig) og når blodårene i hjernen utvides fører dette til hodepine. Vi blir dehydrerte og søvnkvaliteten blir dårlig pga mangel på drømmesøvn.

Så hva gjør vi?
Det beste er vel å avstå helt.. ;) men da dette ikke er en mulighet tar vi et par eknle tips om fyllesyke i stede.

Drikk nok vann. Før under og etter!
Mange drikker brus/jucie men dette hjelper absolutt ikke like mye som vann.
 Ha heller litt sitron/lime i vannet om du ønsker smak.



Spis vanlig sunn mat!
Å trykke ned burgere,kebab,fett og gris er bare tull og gjør ikke kroppen din noe som helst godt.
Sjokolade,potetgull og smågodt kan du oxo minimalisere.
Nå har kroppen nok med å bearbeide alkoholen og bli kvitt den giften, ikke tilfør den mer...

Min frokost.

Og lunsj :) (Popcorn krydder♥)


Litt trim!
Har du bare godt av! På med joggeskoa,ta vannflasken i hånden og gå deg en tur.
Trenger ikke vandre noe maraton,bare litt frisk luft og rolig gange.


Slapp av!
Ikke nødvendigvis med å sove bort dagen i senga,men kanskje litt sofasliting med en god film og en stor skål jordbær?


Nå skal jeg ta mine egene råd og gå meg en tur!


Ingen kommentarer: