fredag 27. juli 2012

FerieMat!

God morgen.

Vi sitter å koser oss med frokost & Alfons. (Albert Åberg.)
Fint å være tilbake til omeletten gitt ;) 



Har holdt meg ganske så mye til mitt vanlige kosthold i løpet av ferien.
I finland har de utrolig stort og fint utvalg av allergimat ol,så det var absolutt ikke noe problem.
Men når man bor i en liten hytte blir det gjerne til at man finner noe som fungerer å holder seg til det.




FerieFrokosten ble skyr med friske bær,kaffe & aktiviashot.


Hver dag sykklet vi inn til byen og tok frokosten på torget.
Da fikk vi trim før maten og kunne kose oss ute mens vi spiste.

Til lunsj har det blitt salat og tunfisk.
Fant fort ut at i finland har de et fantastisk utvalg av tunfisk, så det har gått i de litt rikere varianter med satay saus,italiensk kryddersaus & favoritten thai curry & ananas.



Tunfisk er jo kjempe godt og meget enkel mat.
Lagde bare en skål med salat og spise tunfisken rett fra boksen vedsiden.
Jummi ;)

Middagen har vi grillet. Kylling eller kalkun med salat.



Og til kvelds/etter trening ble det skyr med bær igjen.

Har fått trent 7 av 11 dager. Oulu er et eldorado for deg som jogger/går/sykkler med sine utallige turstier. Så jeg har jogget 30 min for så å ha 30 min styrketrening.
Ble jo bare velstand når jeg hadde fått meg kettlebell!



Syns det er greit å holde seg til vanlige rutiner selv om jeg er på ferie, da vet jeg at kroppen/magen holder seg fin og slipper så store forandringer.
Men såklart har det blitt utskeielser oxo.. Ingen har så godt smågodt som finland... ;) Og rødvin en kveld i blandt smakte oxo fortreffelig.


Nå skal vi går ut å nyte finværet før det forsvinner. I dag skal Sebastian til pappan sin å blir der til onsdag. Så mor skal pleie vennskap og fest i kveld.

Snakkes!




Ingen kommentarer: