tirsdag 20. mars 2012

God Tirsdag!

God dagen godtfolk!


I dag skinner solen og vi har 3 pluss grader. Har vært ute å gått en tur med Sebastian før barnehagen,vi måtte si oss godt fornøyde med vær og vind og det at vi kunne ha solbrillene våre på ;)

Nå er det lunsjtid

Tunfissalat & kaffe.

Got to love tunfisk ...♥
Har handlet inn litt til helgen allerede, skal lage tunfiskrøre. Spiste det på en tapas resturant i oslo for en tid siden å det var usannsynlig godt, så nå må jeg fixe det her hjemme også.

Leser i dag om sykdommer i bevegelsesapparatet.
Viste du at kronisk lumbago er den vanligste grunnen til sykemelding i norge?! Helt utrolig hvor mange som går til lege med denne sykdommen og ber om sykemelding, å det værste er at de faktisk får det og ikke så mye annet. For den beste behandlingen av smerter i rygg er ikke å legge seg på sofan men heller komme seg opp og ut. Være i aktivitet og bevege kroppen sin.
Pasientene blir kjappere friske om de ikke sykemeldes men heller får til rådgivning om hvordan de skal komme i gang, trene litt og forebygge.
Sier det igjen.. Trening er alfa og omega for en sunn kropp og god helse.


Jeg vet en ting eller to om det å være sykemeldt, har hatt min del av hjemmegåing og vegggloing.
Før jeg tok et eget grep om kostholdet mitt og treningen var jeg syk hele tiden. Har vært inn å ut av sykehus med en mage som var helt på bærtur hele tiden.
Slanger opp og slanger ned  og beskjeder om at de finner egentlig ikke ut hva som er feil men her har du en sykemelding, gå hjem å slapp litt av så blir du bra. :p
Etter å ha gått i flere år så bestemmte jeg meg for at nok er nok, å begynnte å lese meg opp på tema selv, derifra var veien kort til studie som ernæringsfysiolog.
I dag er magen god som gull mesteparten av tiden og jeg er kjempe fornøyd.


En hver er ansvarlig for sin egen kropp, du må ta vare på deg selv.


Ha en fin dag!






2 kommentarer:

Renata sa...

Hadde samme problemet, måtte få slanger for å sjekke magen... den ene gangen var det magesår, den andre viste dem ikke ka som var galt. Så nu har æ også begynt å spise mer sunt og trene - etter kort tid e æ allerede bedre :)
Du e jo kjempe flink, føler at æ e noen trinn under dæ igjen, men skal prøve å bli bedre!

Muffylove sa...

Det hjelper ofte å justere litt på kostholdet. :) Å det er kjempe lurt å ta det litt etter litt, så man ser hva man reagerer på :) Lykke til!