torsdag 19. april 2012

Skole

Hellå!

Sebastian er levert i barnehagen å blir i dag hentet av sin far! Så nå har jeg barefri til søndag :/ Heldigvis har jeg mer enn nok å gjøre så tiden blir å gå fort!
Holder på med en del arbeid i leiligheten som må gjøres ferdig og i tillegg må jeg gjøre unna en del ærend. Så dagen i dag er egentlig allerede full gitt.. :p

I dag jobber jeg med temaet organovergripende symptomer.
Dette er symptomer som kan skyldes sykdom i flere organer.
Eksempler på det er brystsmerter,abdominalsmerter,svimmelhet,kvalme,slapphet osv.



Dette temaet binder på en måte sammen alt det jeg har lest disse måndene.

Så i dag sitter jeg å leser slike:

Hei!

Jeg er en 48 år gammel mann. Siste uken har jeg vært plaget av intense smerter øverst i magen. Smerten er konstant, men kan lindres litt av matinntak. Våkner ofte om natten med smerter. Jeg er fra tidligere frisk, men brukt Ibux for en senebetennelse i høyreskulder siste to ukene. Røyker ca 20 pr uke og har moderat alkoholinntak. Har en stressende jobb som innebærer mye reiseaktivitet. Jeg lurer på hva som kan feile meg?



Hei!

Jeg er en 20 år gammel jente. Er stort sett frisk, men har følt meg så uendelig slapp siste halvåret. Sover mye mer enn vanlig, er trøtt på jobben og vil bare legge meg til å sove når jeg kommer hjem. Samboeren min er veldig frustrert over meg…Røyker ikke, trener oglever stort sett veldig sunt. Er vegetarianer. Bruker ingen medisiner,men har akkurat fått satt inn en kobber-spiral. Kan den ha noe med problemene mine å gjøre?

 

Hei,

Jeg er en 45 år gammel kvinne. Forrige uke merket jeg en kul i det venstre brystet mitt. Jeg har bestilt time hos legen min, men det var litt ventetid, så jeg skriver til dere i mellomtiden. Kulen er ca på størrelse med en klinkekule, den er ikke øm. Jeg har også merket noen kuler i venstre armhule. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg er engstelig for at dette kan være kreft.




 

Spennende! :)

Ingen kommentarer: