fredag 16. september 2011

Hyttetur :)

Vi skal på hyttetur til Austertana å gleder oss stort! Skal dra avsted med bestemor & bestefar i ett tiden så det er ikke lenge til heller :)

I annleding helgen baker jeg litt oxo.
Baker boller,samme som jeg bakte sist hyttetur,for de som husker den ;)

Enkle sukkerfrie boller:

sett ovnen på 200grader.

9dl hvetemel
1pk tørrgjær
3dl sukrin
1,5dl hi maze
1,7dl bake pro
0,25dl fiber husk
1,5dl mandelmel
4ss kardemomme
100g mager kesam
50g smør
2dl skummetmelk
2dl vann
2dl rosiner (kan droppes)

 næringsinnhold hele deigen:
Kcal: ca 3000
Protein: ca 160 g
Karb: ca 440 g
Fett: ca 67 g

Smelt smør. Bland alt det tørre. Når smøret er smelta har du i melken. Så har du mager kesam i det tørre,blander,har i melk/smør & blander. Spe på meg vann til du får ønsket konsistens. Så lar du maskina gå litt xtra :)

Sett til heving på lundt sted i 35-40min. (obs,de hever ikke no særlig.) Så baker du ut bollene,setter de på brett og steker de i ca 15 min på 200 grader. :)

Jeg synes de er kjempe goe å det gjør Sebastian oxo :)


Ellers har jeg handlet til helgen,enorme megder... :S
Fant disse godsakerne på kiwi

jeg spiser ikke noe særlig vanlig sjokolade,men disse elsker jeg :) ca 26pr stk


Nå skal jeg lunsje før jeg forter meg å bli færdig..

rekesalat


Lunsjen ble rett å slett det som var igjen i kjøleskapet.. :/

Ha en fin helg store & små :))




Ingen kommentarer: