mandag 28. januar 2013

Did you know?

Trening med mening

Kondisjonstrening forbrenner fett men det er  styrke trening som former kroppen.
Så hvis du ønsker å bli fast og fin i fisken nytter det ikke bare å springe som en gærning og kutte ned på maten. Du må løfte og spise riktig.

Selv om du forbrenner mer der og da med kardioen så er det en større etterforbrenning når du trener styrke.





Så når du legger deg opp et treningsprogram så sats heller på styrken enn å bare gå for kondisjonstrening.
3-4 økter i uka,tung styrke der du virkelig gir jernet. Da blir det saker! :)
Har du lyst å overskudd hiver du inn en økt kondisjon på toppen.


Selv trener jeg 5-6 dager i uka, men pga at jeg har et fast program jeg følger over 8 uker så trener jeg bare styrke annen hver gang for å la kroppen få litt hvile. De andre dagen løper jeg en "tur". 5 km på mølla i ok tempo bare for å få rørt meg litt. Mye stille sitting som student gitt..

(I tillegg har jeg en tendens til å være overmodig stor i kjeften  da er det greit å være god til å løpe.. Neida (joda) neida)...






Målet med kardio trening kan defineres som å øke kroppens evne til å frakte oksygen og blod til musklene.
Fordelene er mange, bla:

Bra for hjertet
Reduserer risiko for hjerteinfrakt og andre hjertelidelser
Økt velvære
Reduserer stress
Hjelper deg å gå ned i vekt

Kjekke greier!!! 



 
Hilsen frøken "ja takk, begge deler!"





Ingen kommentarer: