fredag 6. januar 2012

helg,helgemat,helgekos,hyttetur jada jada..

Da var det fredag og "endelig" helg ;)
For meg som har hatt ferie denne uken oxo har det ikke så mye å si egentlig, har bare koset meg og gjort nødvendige ærend ol.

I dag har jeg vært å ordnet noen små ting i byen bare, så er det litt bakig,husvask å trening på tapetet før jeg henter Sebastian i barnehagen.
I morgen blir det hyttetur og det gleder vi oss til :)


Hyttetur er stor stas her i heimen,er veldig glad i å få tilbringe helgen på hytta med ute aktiviteter,badstu,lek og morro. & såklart hører god mat og drikke med.

Men man trenger ikke ta helt av fordet!
Viste du at vis du velger gilde go & mager grillpølse i stede for den vanlige
så sparer du 100 kcal på 100 g?! Det er ganske mye!
Velger du i tillegg lompe i stede for brød så er det ikke et så ille lite måltid.




Jeg spiser jo vanligvis omelett hver morgen,men på hytta synes jeg det blir litt pes.. så jeg prøver meg på proteinloff!

Da kan de brukes som en slags brødskiver i stede. Hvis de faller i smak vel å merke ;)


Proteinloff:

3 egg ( 1 hel, 2 hviter)
2 ss madelmel
2 ss bakepro
1 ts bakepulver
1/2 ts salt

Ha egget,mandelmel,bakepro og bakepulver i en bolle. Rør med en gaffel.
Stivpist eggehviter og salt.
Rør forsiktig melbalandingen inn.

Legg på bakepaprikledd form,bruk en skje å lag 9 "klatter".
Stek så på 155 g i ca 15 min.


Næringsinnhold på hele røra:
Energi:161 Fett:8,63 Protein:18,62 Karbohydrat: 1,91

Finito!


Spennende!! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mange måter å få i seg proteiner på ;););p;p

Muffylove sa...

jah.. Det er det.