torsdag 12. januar 2012

Proteinloff

For oss som ikke spiser brød og liker å holde karbohydrat nivået lavt,
så er proteinloff helt genialt!

Jeg bruker de som erstattning for brød/knekkebrød når jeg er litt lei salat/omelett.
Kjempe gode med skinke,ost,makrell eller kaviar...mmm... :)

Oppskriften er kjempe enkel:


1 egg
2 eggehviter
2ss mandlemel
2ss bakepro
1ts bakepulver

Ett egg røres sammen med alt det tørre.
Visp eggehvitene stiv.
Vend forsiktig melblandingen inn i eggehvitene.

Ta et bakepapirkledd stekebrett, legg på ni "klatter" av deigen.
Stek i ovn på 150 g i ca 15 min.

Pr stk inneholder de ca 0.2 karbohydrater..

Som mye annet er de best fersk men kan helt fint spises både en å to dager etterpå.
Jeg har mine lagret i en tett kakebox,da holder de seg fint.


Btw:

Bakepro er et bak- og matprotein. Det inneholder 80% protein, 4% fett og 6% karbohydrater.
Ved å bytte ut hvetemel med bakepro får du en mye sundere og proteinrik bakst. :)



Jeg har kjøpt min på Life i vadsø :)

Happy baking!

1 kommentar:

Marita Christina sa...

SV: hehe ja :)

Det trur jeg faktisk er veldig bra :) Skal fullføre denne så prøve meg på noe sånt :)

Proteinbrød så bra ut :) Tror jeg må prøve meg på det :)